انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان فارس

وبلاگ غیر رسمی انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان فارس

انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان فارس

انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با تکیه بر هنرمندان ارزشمند استان فارس در زمینه هنر فیلمسازی استان توانسته است گامهای بزرگی را بردارد که از جمله آنها میتوان به پرورش هنرمندان فیلمساز ارزش گرا و معتقد به ارزشهای انسانی نام برد
این انجمن دستان شما فیلمساز و هنرمند گرامی را به گرمی می فشارد و آماده است تا با همکاری شما هنرمندان عرصه فیلمسازی گامهای بلندتری در این عرصه بردارد.
شما میتوانید جهت ارتباط و طرح سئوالات خود با شماره 07132296029 سازمان بسیج هنرمندان فارس یا با تلفن همراه 09178208021 آقای حسین پاشاپور مسئول این انجمن تماس حاصل فرمایید و یا به صورت حضوری به آدرس : چهارراه پانزده خرداد(پارامونت سابق) - به طرف چهارراه خیرات - جنب آژانس مسافرتی آفاق - ساختمان تیزهوشان طبقه چهارم - واحد تولید انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان فارس مراجعه فرمایید

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

یکی از ژانر هایی که توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند، ژانر بازی‌های «شبیه ساز» است. در این ژانر، بازی ها محیط واقعی را برای کاربران شبیه سازی می کنند و کاربران می توانند واقعیت را در دنیای مجازی تجربه کنند و یا اینکه با خلاقیتشان دنیای خیالی و واقعیت را با هم ترکیب کنند. ژانر شبیه ساز به خاطر ایجاد چنین فضایی که باعث می شود کاربر بتواند دنیای واقعی را در فضایی جدید تجربه کند و آزادی عمل داشته باشد، یکی از ژانر های مفرح و پرمخاطب به شمار می رود

تغییر سبک زندگی، در مقیاسی جهانی

یکی از ژانر هایی که توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند، ژانر بازی‌های «شبیه ساز (Simulation)» است. در این ژانر، بازی ها محیط واقعی را برای کاربران شبیه سازی می کنند و کاربران می توانند واقعیت را در دنیای مجازی تجربه کنند و یا اینکه با خلاقیتشان دنیای خیالی و واقعیت را با هم ترکیب کنند. ژانر شبیه ساز به خاطر ایجاد چنین فضایی که باعث می شود کاربر بتواند دنیای واقعی را در فضایی جدید تجربه کند و آزادی عمل داشته باشد، یکی از ژانر های مفرح و پرمخاطب به شمار می رود.

در این ژانر، بازی ها به شبیه سازی محیط‌های مختلفی می پردازند به این شکل که ممکن است بازی، شبیه سازی برای آموزش پرواز باشد و یا اینکه بازی شبیه سازی درباره کنترل‌های مترو باشد. اما پر طرفدار‌ترین سبک بازی شبیه ساز، بازی های شبیه‌ساز زندگی هستند که توانسته‌اند مخاطبان بسیاری را به خود مشغول کنند و حالا یکی از سبکهای مهم بازی‌سازی به شمار می‌روند.

 ایده ساخت بازیهای شبیه ساز زندگی از تحقیقاتی مربوط به تحقیقات زندگی مصنوعی  از جمله «کانویز گیم آف لایف(Conways Game of Life)» بدست آمد. در این تحقیقات دانشمندان و کارشناسان سعی کردند تا با شبیه سازی محیط های زندگی انسانها، رفتارهای مختلف و نحوه زندگی آنها را بدست آورند و بتوانند الگویی عمومی برای نحوه زندگی انسانها بیابند. هدف اصلی این سری تحقیقات کمک به افزایش سطح زندگی و پیشرفت علوم انسانی در جوامع مختلف بود. دانشمندان به کمک این روش می توانستند به راحتی محیط های مجازی را شبیه سازی کنند و با قرار دادن کنترل های مختلف، جامعه آماری را شناسایی کنند و راهکارهایی جدید برای علوم روانشناسی و جامعه شناختی را شناسایی کنند.


اولین بازی در این سبک که به منظور راحت‌تر کردن روش های تحقیقاتی شکل گرفت، بازی «لیتل کامپیوتر پیپل(Little Computer People)» بود که برای کنسول خانگی کومودر ۶۴ طراحی شده بود و در آن کاربران می توانستند خانواده‌ای مجازی را در آن شبیه‌سازی کنند و به زندگی کردن با آنها بپردازند.

ماموریت اصلی بازی این بود که کاربران به آنها کمک کنند تا در زندگی مجازی‌شان به زندگی مرفهی دست یابند و با پیدا کردن کار و درآمد، برای خودشان زندگی مجللی بسازند. بازی به خوبی محیطی ساده از یک جامعه کوچک را شبیه سازی می‌کرد و کاربران می‌توانستند در این جامعه کوچک با دیگر کاراکتر‌ها رابطه برقرار کنند و زندگی مجازی را شکل دهند. این بازی به خاطر اینکه باعث می‌شد کاربران زندگی جدیدی را با توجه به قوانین واقعی تجربه کنند، برایشان لذت بخش بود. چون آنها می توانستند آرزوهایی را که انجام دادنشان در زندگی واقعی شاید دور از دسترس به نظر می‌آید را در سریعترین زمان ممکن تجربه کنند و به راحتی پول و سرمایه زیادی را برای خودشان جمع آوری کنند و به خرید محصولات دلخواهشان بپردازند. استقبال کاربران از این بازی و بدست آمدن اطلاعات روانشناختی از داده‌های استفاده شده کاربران در بازی، باعث شد که طراحان بازی به فکر پیشرفت دادن این سبک بازی بیافتند و بخواهند تا بازی شبیه سازی زندگی را به عنوان یک ژانر مطرح در بازی‌های رایانه‌ای معرفی کنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۲۲:۲۸
حسین پاشاپور
سازندگان بازی‌های رایانه‌ای در طراحی داستان‌ها و عناصر مختلف این بازی‌ها، از بن‌مایه‌های خیالی و واقعی بهره می‌برند. آنها با قرار دادن این بن‌مایه‌ها به عنوان پس زمینه، سعی می کنند تا روایتی مجذوب‌کننده را در اختیار کاربران قرار دهند

یکی از موضوعاتی که در بازی‌های رایانه‌ای به طور مکرر به آن پرداخته شده، مبحث آخرالزمان(Apocalypse) و اتفاقاتی است که پس از این واقعه رقم می‌خورند. مبحث آخرالزمان به خاطر رازگونه بودن و اینکه واقعه‌ای ناشناخته برای انسان‌ها به شمار می‌رود، موضوعی سرگرم کننده به شمار می رود. بازیکنان می‌توانند در بازی‌هایی که آخرالزمان و وقایع آن را به تصویر می‌کشند، با دنیایی روبرو شوند که کاملا ناشناخته و با تجربه‌های روزمره زندگی آنها متفاوت است، به همین خاطر این نوع بازی‌ها از جذابیت بالایی برخوردار است.

آخرالزمان در بازی‌ها معمولا در قالب جنگ‌های هسته‌ای و یا شیوع ویروس‌های کشنده در سطح جهانی به تصویر کشیده می‌شود که در آنها تعداد زیادی از انسان‌ها از بین رفته‌اند و فقط بخش کمی از جمعیت انسان‌ها، باقی مانده‌اند و همین بخش اندک، سوژه داستانی این چنین بازی‌هایی می‌شوند و تلاش ایشان برای زنده ماندن، موضوع روایت داستان قرار می‌گیرد و برای مشکلاتشان راه حلی بیابند که در واقع می‌توان گفت در بازی‌ها بیش از مبحث «آخرالزمان»، به «پسا آخرالزمان(Post Apocalypse)» پرداخته می‌شود. در این بازی‌ها معمولا دنیای پس از اتفاق بزرگ در آخر الزمان به نمایش در می‌آید و بازیکنان در نقش قهرمانی سعی دارند خودشان و اطرافیانشان را از مرگ حتمی نجات دهند. در این بازی‌ها، آخرالزمان معمولا اتفاقی است که توسط خود بشر به وقوع پیوسته است و نیروهای فرابشری در اتفاق افتادنشان نقشی نداشته‌اند. همینطور مفهوم خداوند در این بازی‌ها به طور کامل غایب است و دیدگاه دینی به آخرالزمان در این بازی‌ها مطرح نمی شود و در واقع انسان‌ها هستند و انسان‌ها؛ که همین عدم استفاده از دیدگاه مذهب به آخرالزمان موجب شکل‌گیری فضایی شبیه به «راز بقا» در این بازی‌ها شده است. انسان‌ها خودشان آخرالزمان را به وجود آورده‌اند و حالا در زندگی پس از آخرالزمان باز هم خودشان باید به دنبال راه حلی برای زنده ماندن و ساختن زندگی جدید باشند. در واقع در این بازی‌ها اعتقادی به دنیای ماورا وجود ندارد و همه چیز در دستان خود انسان‌ها است که زندگی و یا مرگشان را رقم بزنند. اگرچه در تعداد اندکی از بازی‌ها، به وجود نیروهای فرابشری در شکل‌گیری آخرالزمان پرداخته می‌شود اما در این بازی‌ها نیز نقش مردان خدا  در این اتفاقات و دنیای پس از آن نادیده گرفته می‌شود و در واقع، در این نوع بازیها، آخرالزمان متاثر از جنگ قدرت در عرش کبریایی به وجود آمده است.فرشتگان، به دنبال دستیابی به قدرت بیشتر آخرالزمان را به وجود آورده‌اند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۲۲:۲۲
حسین پاشاپور

مرتضی احمدی - هنرمند پیشکسوت - ساعاتی قبل در منزلش از دنیا رفت.

ناشر آلبوم‌های مرتضی احمدی با تأیید این خبر به خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، گفت: این هنرمند پیشکسوت دو ساعت پیش، یکشنبه - 30 آذر ماه - به دلیل مشکل ریوی در منزلش درگذشت.

خبرنگار ایسنا پس از تماس با منزل مرتضی احمدی موفق به گفت‌وگو با نوه‌ی این هنرمند پیشکسوت - بهرنگ بقایی - شد که وی نیز خبر درگذشت پدربزرگش را تایید کرده است.

او که حال چندان مساعدی نداشت، ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در این خصوص را به ساعاتی بعد موکول کرد.

مرتضی احمدی در آخرین گفت‌وگویش با ایسنا، از حال و روزش سخن گفته بود و امیدوار بود که زودتر حالش خوب شود.

مرتضی احمدی که حدود سه هفته پیش، به سختی می‌توانست، صحبت کند، درد پاهایش او را بیشتر اذیت می‌کرد و می‌خواست، برای درمان درد پاهایش روزانه فیزیوتراپی می‌شود.

این هنرمند درگذشته که در عرصه هنر فعالیت‌های زیادی داشته، ضمن اظهار امیدواری نسبت اینکه حالش خوب شود، گفته بود: راستش حالم چندان فرقی نکرده است و همچنان تحت نظر پزشک هستم، امیدوارم بهتر شوم.

مراسم جشن تولد مرتضی احمدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۲۲:۰۹
حسین پاشاپور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، جلسه شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس با موضوع" نقش هنر در اقتصادبا رویکرد هنر اقتصادی" و با حضور  اعضای این شورا در سازمان بسیج هنرمندان فارس برگزار گردید.  

سعید گودرزی، ریاست شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس در این نشست ابراز داشت: بیان مشکلات اقتصادی در حوزه هنر و رفع مشکلات هنری امری مهم و لازم است.

گودرزی با اشاره به معنای واژه ی اقتصاد در بحث اقتصاد هنر بیان داشت: فرهنگ، زیر مجموعه دستاوردهای معنوی انسان است وهنر زیر مجموعه فرهنگ می باشد، نباید دید کالایی نسبت به هنر داشته باشیم در واقع ادبیات وهنرکالا نیستند زیرا سرمایه های روحی، روانی و ارزشی ومعنوی هستند ممکن است جنبه مادی ومالی داشته باشند ولی روحی، ذوقی، عاطفی واحساسی هستند.

گودرزی افزود: هنر صرفا در علم و تئوری خلاصه نمی شود بلکه تجربه هنری نیز یکی از پایه های هنر محسوب می شود.  

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح نمود: مشکل جامعه ایرانی در هنر این است که تفکر هنری را نمی شناسند و با نگاه ملی به هنر می نگرند، در اقتصاد هنر ایران کشوری نوپاست و می بایست از نگاه محلی به نگاه ملی برسیم.

گودرزی با اشاره به لزوم ارزشگذاری و سرمابه گذاری برروی تفکر هنری افزود: در بحث اقتصاد هنر باید تفکر هنر، تولید کننده هنری، اثر هنری، مخاطب اثرهنری را موردنظر قرار داد و این موارد را بررسی نمود. 

حسین پاشاپور، مسئول انجمن فیلم بسیج هنرمندان فارس در این نشست ابراز داشت:

با شناخت ابزار اقتصاد هنر و بررسی مشکلات هنرو هنرمندان وبا دیدگاه موضوعی نسبت به آثار هنری و تولیدات هنری می توان به نتایج مطلوبی برسیم.

در ادامه این نشست خسرو محمودی بیان داشت: نسبت به هنر دید متعصبانه نباید داشته باشیم تا بتوانیم بهتر به بیان هنر بپردازیم، داشتن تفکر باز ودیدگاهی خارج از تعصبات برای رسیدن به موفقیت لازم است.

 این استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارسنجان ابراز داشت: آثار هنری را باید با تفکر خاص که نه فقط برای مخاطب باشد و یا فقط برای هنرمند بلکه باید در این موضوع فی مابین باشد را تولید نمود.

محمودی در ادامه افزود: برای تصحیح و رفع مشکلات اقتصاد هنر در گام اول تصحیح تفکرات هنری است، تشکیل اتاق فکر، لزوم بیان شفاف و روشن موضوعات و سپس انجام کار عملی گام های بعدی بررسی مشکلات اقتصاد هنری است.

 مریم همایونی، مسئول انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان فارس در این نشست ابراز داشت: در اقتصاد هنر باید در سه محور در نظر گرفت.

همایونی افزود: اصلاح تفکر آموزشی های هنری، اصلاح دوره های آموزشی و کاربردی هنرجویان،

ارتقاء سطح هنری هنرمندان، از جمله مواردی است که باید در نظر گرفت.

 همایونی با اشاره به اصلاح تفکر هنری در جامعه بیان داشت: در اصلاح تفکر هنری در جامعه با دو مخاطب عام  که مردم عادی هستند و مخاطب خاص که مسئولین و مدیران هنری هستند روبرو هستیم همچنین عدم استفاده بهینه از کارشناسان هنری نیز یکی از دیگر مشکلات هنری است.

 مژگان سجادی در ادامه ی این نشست اظهار داشت: پرورش هنر در کودکان و نوجوانان امروز امری بی اهمیت تلقی می شود که برنامه ریزی و ارتباط مناسبی را باید با آموزش و پرورش مورد توجه قرار داد.  

سجادی در ادامه ابراز داشت: نبود تفکر هنری و عدم حمایت مردم عادی از هنر و هنرمندان از مشکلات اقتصاد هنر امروز است که با نیاز سنجی از جامعه و پیگیری فکر نو تغییراتی اساسی را می توان ایجاد نمود.

 بنت الهدی حدادی نژاد، مدیریت نیروی انسانی سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز در این نشست بیان داشت:  ارائه راهکارهای عملی و اجرائی سریعتر به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

در ادامه این نشست، سهیلا رشیدی، مسئول کانون بسیج هنرمندان ناحیه سپاه ثارالله شیراز ابراز داشت: تغییر دیدگاه و تفکر مسئولین نسبت به هنر و هنرمند را باید جدی گرفت.  

 

 

برگزاری جلسه شورای عالی قشر سازمان بسیج هنرمندان فارس


برگزاری جلسه شورای عالی قشر سازمان بسیج هنرمندان فارس 

برگزاری جلسه شورای عالی قشر سازمان بسیج هنرمندان فارس 

برگزاری جلسه شورای عالی قشر سازمان بسیج هنرمندان فارس 


برگزاری جلسه شورای عالی قشر سازمان بسیج هنرمندان فارس  

 برگزاری جلسه شورای عالی قشر سازمان بسیج هنرمندان فارس

   برگزاری جلسه شورای عالی قشر سازمان بسیج هنرمندان فارس



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۳ ، ۰۰:۲۹
حسین پاشاپور

به گزارش مشرق - اکبر عبدی بازیگر شناخته شده کشور و خالق ماندگارترین شخصیت های کمدی در سینما و تلویزیون که به خاطر مشکل دیابت و فشار خون از 19 آذر ماه به بیمارستان تهران کلینیک مراجعه کرده بود و در بخش سی سی یو بستری شده بود از روز شنبه به بخش عمومی بیمارستان منتقل شد.

وی همچنین دیروز ( سه شنبه) با صلاحدید پزشکان اقدام به پیاده روی در بیمارستان کرد و با تعدادی از بیماران نیز گفتگو کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۳ ، ۰۹:۵۸
حسین پاشاپور

این هشدار مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر در پی اخطاری بود که کارشناسان فناوری داده و اعلام کردند: برخی از کاربران موبایل‌های هوشمند که از نرم‌افزار «the holy quran» استفاده می‌کنند، از وجود تحریف آیات قرآنی در این برنامه خبر دادند.


تحریف در نرم‌افزار قرآنی موبایل‌ +عکس
از سوی دیگر، فعالان قرآنی با هدف آگاهی‌بخشی به کاربران این موبایل‌ها و هشدار نسبت به وجود تحریف در این نرم‌افزار، به راه‌اندازی پویش مقابله با تحریف اقدام کردند.

پویش مذکور این فناوری شیطانی را ساخته و پرداخته اسرائیلی‌ها  برای گسترش عقاید نادرست خود و ضربه‌زدن به اسلام توصیف کرده‌اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۳ ، ۰۹:۵۱
حسین پاشاپور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۳ ، ۰۹:۴۸
حسین پاشاپور

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان فارس ، این انجمن از حرکتی نو در باره ارتباط با فیلمسازان استان خبر داد.

مسئول انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان فارس در این زمینه گفت : یکی از مشکلات و معضلات هنر فیلمسازی در استان فارس این است که هنرمندان و کارگردانان این استان کمتر به موضوع اتحاد و اشتراک در فیلمسازی نگاه دارند به گونه ای که هر فیلمساز به صورت مستقل سعی در ارائه یک فیلم دارد که این امر که باعث می شود به دلیل عدم مشارکت و همکاری و استفاده از تجربیات دیگر هنرمندان کارهای ساخته شده دچار ضعفهای گوناگونی باشد که طبیعتا باعث عدم پذیرفته شدن در مبادی ذیربط شده و همین امر به دلیل ناکامی در دیده شدن فیلمها بعد از مدتی باعث سرخوردگی فیلمسازان می شود و سپس فیلمسازان استان کم کم جذب کار در تهران می گردند که این امر به نوعی از سرمایه فیلمسازی استان می کاهد.

پاشاپور افزود : بر همین اساس تصمیم بر این شد که مسئولین این انجمن هر ماه به دو شهرستان سفر کرده و علاوه بر برگزاری کارگاههای تخصصی در رشته های فیلمسازی با حضور اساتید مجرب با گروههای فیلمسازی شهرستانها نیز نشستی داشته باشند و به سخنان آنان گوش فرا داده و هرگونه امکاناتی در حد توان این سازمان به آنان ارائه نمایند .

پاشاپور گفت : به همین دلیل اولین کانون بسیج هنرمندان در شهرستانی که اعلام آمادگی نمود شهرستان داراب بود که هنرجویان را در زمینه های مختلف جهت آموزش ثبت نام نمود و قرار شد تا در دی ماه کارگاههای تخصصی رشته های فیلمسازی در این شهرستان برگزار و در حین برگزاری این کارگاه علاوه بر دیدار مسئولین انجمن با گروههای فیلمسازی تعدادی فیلم نیز اکران و مورد نقد و بررسی قرار گیرد .

انجمن فیلم امیدوار است که بتواند با این رویه و شناسایی گروههای فیلمسازی فعال در شهرستانهای استان بتواند گامهایی در زمینه موفقیت این رشته هنری در استان بردارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۳ ، ۰۹:۱۷
حسین پاشاپور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۳ ، ۱۹:۱۰
حسین پاشاپور

به گزارش انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان فارس ، این انجمن جهت دوره جدید آموزش تخصصی میکس و تدوین در سطح شیراز هنرجو می پذیرد.


حسین پاشاپور مسئول انجمن فیلم گفت :علاقمندان می توانند جهت ثبت نام در این دوره به آدرس :

شیراز چهارراه پانزده خرداد (پارامونت سابق ) به طرف چهارراه خیرات ، جنب آزانس مسافرتی آفاق - ساختمان تیزهوشان طبقه چهارم

مراجعه و یا با تلفن 09178208021 و پست الکترونیک : kambiz_pasha@yahoo.com تماس حاصل فرمایند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۳ ، ۱۸:۵۲
حسین پاشاپور