انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان فارس

وبلاگ غیر رسمی انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان فارس

انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان فارس

انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با تکیه بر هنرمندان ارزشمند استان فارس در زمینه هنر فیلمسازی استان توانسته است گامهای بزرگی را بردارد که از جمله آنها میتوان به پرورش هنرمندان فیلمساز ارزش گرا و معتقد به ارزشهای انسانی نام برد
این انجمن دستان شما فیلمساز و هنرمند گرامی را به گرمی می فشارد و آماده است تا با همکاری شما هنرمندان عرصه فیلمسازی گامهای بلندتری در این عرصه بردارد.
شما میتوانید جهت ارتباط و طرح سئوالات خود با شماره 07132296029 سازمان بسیج هنرمندان فارس یا با تلفن همراه 09178208021 آقای حسین پاشاپور مسئول این انجمن تماس حاصل فرمایید و یا به صورت حضوری به آدرس : چهارراه پانزده خرداد(پارامونت سابق) - به طرف چهارراه خیرات - جنب آژانس مسافرتی آفاق - ساختمان تیزهوشان طبقه چهارم - واحد تولید انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان فارس مراجعه فرمایید

۲۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

یکی از بهترین روشهای پیشرفت برای افرادی که در رشته های هنری فعالیت می کنند استفاده از نقد های منتقدینی است که به طور اصولی و با داشتن دانش در آن زمینه هنری ، آثار تولیدکنندگان را به نقد می کشند ، اما چگونه میتوان نقدی را ارائه کرد که بتواند به پیشرفت یک اثر تولیدی کمک کند؟

در زیر 20 راهکار ارائه کرده ایم که میتواند از شما یک منتقد خوب بسازد.

1 - استقبال از انتقاد :

هر شغلی، انتقادهایی به همراه دارد. تفاوتی نمی کند که شما هنرمند ، فیلمساز ،  معلم، بانکدار و یا مامور دولتی باشید. کار شما به هر حال انتقاداتی در پی داشته و شما باید با روحیه ای مثبت از انتقاد استقبال کرده و از آن در جهت بهبود کار خود استفاده کنید. انتقاد تنها کلمه ای است که مفهوم ارزیابی را نیز در بردارد. بنابراین انتقاد یعنی انتقال نتایج ارزیابی. در قدم اول برای انتقادپذیری، عبارتی مثبت درباره انتقاد روی کارت بنویسید و آن را در جایی قرار دهید که در دید شما باشد. هر بار که شما و دیگران آن را ببینید موجب می شود دیدگاه مثبت شما درباره انتقاد تقویت شود. جملاتی از قبیل «انتقاد اطلاعاتی است که موجب رشد من می شود » یا « انتقاد مهارت ها و دانش مورد نیاز را به من آموزش می دهد. » قدم دوم، کمی  مشکل اما بسیار باارزش تر است. شما باید از دیگران بخواهید از شما انتقاد کنند. صادقانه از آنان بپرسید که به نظر آنان شما چگونه می توانید کارهایتان را بهتر انجام دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۲ ، ۲۳:۲۵
حسین پاشاپور

شما هم مسئولید

فقط چند ساعت تا شروع یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقیمانده. به عبارتی قرار است طی همین چند ساعت، بخش عمده‌ای از سرنوشت چهار سال آینده کشور  شما (و بلکه بیشتر) رقم بخورد. به نظرتان  در این چند ساعت، وظیفه شما چیست؟ البته منظورم از شما، «شما»یی است که به نظام جمهوری اسلامی علاقمندید؛ یعنی دقیقا خود «شما». پیشنهاد من برای چند ساعت آینده اینهاست:......


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۱۰:۱۷
حسین پاشاپور

سوالی که هر یک از ما در ذهن خود داریم این است که سینمای استراتژیک چیست و چطور میتواند سینما نیز استراتژیک باشد؟
سینمای استراتژیک یعنی سینما به عنوان ابزاری در جهت رسیدن به هدفی معین ......

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۰۲
حسین پاشاپور

آینده نگری و آینده شناسی، متاثر از گذشته و حال است. سینمای جمهوری اسلامی در دهه ی 1360 کارگردان محور بود. این سینما، در دهه ی 1370، تهیه کننده محور شد. بنا به دلایل گوناگون که حکایت از ضعف ماهوی سینما دارد، دهه ی 1380، دهه ی سینمای هنرپیشه محور است، دهه ای که در سالهای پایانی آن دو بازیگر غیر حرفه ای یعنی یک پیرمرد و یک پیرزن، پای ثابت بیش از نیمی از تولیدات سینمایی و بخش قابل توجهی از سریالهای تلویزیونی در ایران هستند. این نکته حکایت از انحطاط و روند قهقرایی رویکرد هنرپیشه محور در سینما و تلویزیون ایران دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۳۹
حسین پاشاپور

سینماگران متعهد و پیشرو

پس از انقلاب، از سوی جوانان و علاقه مندان به سینما برای ساختن سینمایی با هویت بر اساس رهنمودهای امام خمینی (س) تلاشهایی آغاز شد. این جوانان متعهد و مذهبی ابتدا به صورت خصوصی و در ادامه به شکل گروهی، به ثبت و ضبط آثار انقلاب و دست آوردهای حرکتهای مردمی پرداختند و .....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۲۸
حسین پاشاپور

 در این بخش فرازهایی از فرمایشات حضرت امام خمینی (س) را به قصد توجه عمیق و قرار دادن سرلوحه کار کلیه مسئولان، هنرمندان و دست اندرکاران امور هنری و سینمایی ذکر میگردد . امام (س) این سخنان را در ارتباط با سینما، تئاتر، تلویزیون، موسیقی و . . . ایراد فرموده اند که عنایت درست به آنها نوع هنر و سمت و سوی آن را فرا روی همگان قرار می دهد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۲۵
حسین پاشاپور

هر چند اسکلت الفبایی زبان فارسی در نوشتار و آهنگ اصلی واژه ها در گفتار طی قرن ها کم و بیش پا بر جا مانده، اما ساختار فرعی و اژه ها و جمله ها تحت شرایط اقتصادی و اجتماعی تحولات زیادی را گذرانده است . کلماتی که در فرهنگ مادی مردم زمینه استفاده نداشته مهجور و از رده خارج شده، کلماتی با قبول بعضی تغییرها به جا مانده و کلماتی بیگانه بی هیچ تغییر و شکل خارجی خوددر زبان فارسی کاربرد پیدا کرده است. بی شک پیش از آن که یک زبان به عنوان زبان رسمی در کشوری رایج شود، لهجه های محلی از ارزشی یکسان برخوردارند اما همین که زبانی استاندارد در سرزمینی به وجود آمد، از آن پس دیگر گویش های محلی ارزش های کاربردی و اجتماعی خود را در سطح وسیع کشور از دست می دهند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۵۰
حسین پاشاپور

احمد بن موسی بن جعفر(ع)، از فرزندان امام موسی کاظم(ع) معروف به "سید السادات" و "شاه چراغ" است. وی از شخصیت‏های عالی مقام و جلیل القدر و پرهیزکار بود.(1) آگاهی درباره زندگی وی بسیار اندک و برخی از مقاطع زندگی او مبهم و در منابع جز به بعضی از قسمت‏های زندگی او پرداخته نشده است.در خصوص رابطه احمد با پدرش این اندازه آورده‏اند که امام کاظم(ع) او را دوست داشت و ملکی از خود را بدو بخشید و او را به بخشندگی ودلیری ستود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۴۸
حسین پاشاپور

داریوش مهرجویی(کارگردان سینمای ایران) همزمان با اکران فیلم جدیدش «چه خوبه که برگشتی» تهران را برای سکونت در شهری دیگر ترک کرد.

به گزارش ایلنا، مهرجویی با تایید این مطلب گفت: از زندگی در تهران خسته شده بودم زیرا هم من و هم خانواده‌ام در تهران با آلودگی هوا و صوتی روبرو بودیم و آلودگی موجود در شهر ما را اذیت می‌کرد و آرامش نداشتیم. این آلودگی‌ها بسیار وحشتناک بود.

وی با اشاره به رفتن خود و خانواده‌اش به محمد شهر کرج گفت: منطقه محمد شهر؛ منطقه زیبایی است البته خود شهر محمد شهر امکانات زیادی ندارد و من در جلساتی که با مسئولان درباره محیط زیست داشتم به عنوان یک همشهری و شهروند مطرح کردم که با توجه به نام این شهر که از نام گرامی پیامبر اسلام(ص) گرفته شده است؛ باید امکانات بهتر و بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: قصد دارم اگر کاری از دستم بربیاید برای بهتر شدن این شهر انجام دهم.

مهرجویی ادامه داد: البته یک دفتر کار در تهران دارم که اگر کاری در تهران داشته باشم یا بخواهم مسئله‌ای را پیگیری کنم به آن دفتر می‌روم.

مهرجویی درباره آخرین وضعیت اکران فیلم خود گفت: من از جزئیات و روند اکران آگاه نیستم اما تصور می‌کنم که سازندگان فیلم تصمیم گرفتند و ترجیح دادند که فیلم در این موقعیت اکران شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۳۱
حسین پاشاپور
چه اتفاقی می‌افتد وقتی کارگردانان مست‌و مسخ قدرت‌شان می‌شوند؟در این مطلب نگاهی انداختیم به 10 استاد فیلمسازی دنیا که سر صحنه فیلم‌هایشان تبدیل به حاکمان ستمگری می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۲ ، ۰۲:۲۶
حسین پاشاپور